pakilti

Kaip atsipalaiduoti? 4 pratimai.

Būna gyvenime etapų, kai viskas aplink atrodo dygliuota ir nedraugiška, tarsi visas pasaulis būtų susimokęs prieš tave ir kiekviename žingsnyje regztų pinkles. Kaip beatsistotum, kur bepasisuktum – viskas ne taip. Drabužiai ne tie, krėslas per kietas, batai nepatogūs, dangus cepelininis, žmonės pikti ir erzinantys. Mėgini atrasti patogią padėtį, pataisyti pasaulį, išaiškinti kitiems gyvenimo tiesas, bet kuo labiau stengiesi, tuo viskas blogiau dėliojasi.

A

Jeigu taip nutinka – pats laikas padaryti pauzę ir atsipalaiduoti. Nes dažnai įtampos ir streso padiktuoti veiksmai duoda atvirkštinį rezultatą: „kuo intensyviau „kasi“, tuo gilesnėje duobėje atsiduri…“ (liaudies išmintis 🙂 ).

A

Kažkada kažkur perskaičiau, kad lotynų kalboje žodis „relaksacija“ reiškia kalinio išlaisvinimą. Negaliu nei patvirtinti, nei paneigti, ar taip yra iš tikrųjų, bet šios metaforos nešama žinia man jaučiasi labai taikli ir atspindinti atsipalaidavimo būtinybės esmę. Kai jaučiame įtampa, mes tarsi uždarome save į tamsų nerimo, baimių, bejėgiškumo kalėjimą, kuriame nėra sprendimų, nėra išeičių, nėra variantų, o yra tik vis stiprėjantis skausmas, nepasitenkinimas, bejėgiškumas.

A

Atsipalaidavimas – didi jėga, bet kartais atsipalaiduoti būna baisoka, nes proceso pradžioje gali sukilti tie išgyvenimai, kuriuos mes nuslopinome ir paslėpėme kažkur giliai pasąmonėje. Bet jeigu leidžiame jiems būti, jeigu leidžiame sau būti juose, eilinį kartą nepabėgdamos į krūmus, mes išgyvename gilią atsipalaidavimo patirtį ir suvokiame, kad atsipalaidavimas – didi jėga, išlaisvinanti sąmonę iš baimių, nerimo, įtampos. Protas pradeda dirbti greičiau, mintys darosi aiškesnės ir tikslesnės, stiprėja intuicija, atsiveria naujas situacijos matymas. Atsipalaidavimas – tai kūrybos akimirka, kurioje gimsta kitokie sprendimai ir pradeda matytis naujos galimybės.

A

Atsipalaiduoti – tai leisti gyvenimui tekėti taip, kaip jis teka būtent šią akimirką.

A

Taigi, kaip atsipalaiduoti?

Būdų, žinoma, yra daugybė, tad pasidalinsiu keliais, kurių efektyvumą galiu patvirtinti ne tik aš, bet ir daugybė juos išbandžiusių moterų.

A

PRATIMAS „VIDINĖ ŠYPSENA“

A

Susiraskite ramią vietą, patogiai įsitaisykite ir užsimerkite, kad išoriniai objektai neblaškytų jūsų dėmesio. Pabandykite nusišypsoti. Jeigu tai padaryti sunku, prisiminkite situaciją ar konkretų žmogų, kuris jums kelia šiltus jausmus, šypseną.

Jau šypsotės? Tad dabar laikas įjungti vaizduotę. Pabandykite nusišypsoti savo nosiai, įsivaizduokite, jog nosis jums taip pat „nusišypso“. Nusišypsokite savo ausų galiukams ir įsivaizduokite, jog ausys jums taip pat šypsosi. Vėliau keliaukite žemyn ir šypsokitės krūtinei, pilvui, šlaunims, keliams ir net kiekvienam kojos pirštui. Neskubėkite, sulaukite, kol jie jums irgi „nusišypsos“. Tada keliaukite savo nugara, rankomis ir kiekvienu rankos pirštu. Jauskite jų šypseną. Kai visą kūną apgaubs šypsena, truputėlį pailsėkite. Pajauskite savo viduje šypseną, mintimis užfiksuokite ją ir neškitės su savimi į dieną.

A

Jeigu turite laiko kitokiam variantui, pamėginkite daosinę meditaciją „Vidinė šypsena“, kurią rekomenduojama atlikti iš ryto. Dalinuosi audio įrašu, kurį paprastai įtraukiu į programas.

A

A

KVĖPAVIMO PRATIMAI

A

Ir čia mes atrasime pačių įvairiausių variantų 🙂 Pamėginkite keletą iš jų.

Pradžia visiems ta pati – atsisėskite patogiai, jeigu galite – užsimerkite.

– Dėmesį nukreipkite į kvėpavimą. Kvėpuokite lėtai ir ramiai. Jauskite, kaip įkvepiate vėsų orą ir iškvepiate šiltą, drėgną orą. Tiesiog keletą minučių stebėkite savo kvėpavimą.

– Pratimą galite papildyti: kvėpuokite ir savo dėmesiu “skenuokite” kūną. Jeigu kažkurioje kūno vietoje jaučiate įtampą, iškvėpkite ją per pėdas į žemės centrą.

– Skaičiuokite iki 4 (1-2-3-4) ir lėtai įkvėpkite, taip pat lėtai iškvėpkite, skaičiuodamos iki 4 (1-2-3-4). Pakartokite keletą kartų. Galite šiek tiek pasunkinti pratimą. Įkvėpkite atsipalaidavimą, iškvėpkite dėkingumą. Mintyse, pavyzdžiui, galite sakyti: įkvėpiant „Įkvepiu atsipalaidavimą“, iškvėpiant „Ačiū“. Na, ar taip, kaip jums norėsis tą akimirką 🙂

A

PRATIMAS “PAGULĖKIME”

A

Dalinuos audio įrašu su trumpu šio pratimo paaiškinimu. Kadangi įrašas yra ruoštas vienai programai, tiesiog nekreipkite dėmesio į papildomą informaciją 😉

A

A

VIZUALIZACIJA “MANO RAMYBĖS OAZĖ”

A

Mylima vizualizacija, kuri yra įtraukta į programą “ANTI – STRESAS”. Bet nusprendžiau ja pasidalinti ir su jumis, nes ji ne tik atpalaiduoja, bet ir… Ką? O vat klausykite ir raskite joje praktiką, kurią galėsite atlikti kiekvieną dieną tam, kad greitai pereitumėte į nusiraminimo būseną 😉

A

A

Tad tiek pasidalinimų. O jeigu norite išmokti lengviau tvarkytis stresinėse situacijose ir sustiprinti atsparumą stresui, prisijunkite prie kurso ANTI – STRESAS, kuris prasideda jau spalio 12 d. O mano asmeninės šventės proga – už geriausią kainą! Visa informacija ir registracija ČIA >>>

A

Ačiū už Tavo mintis!

comments

Komentarai